czwartek, 31 maja 2012

Krok 4 - Badanie rynku

Co mówią dokumenty?


W celu zbadania rynku przeanalizowałyśmy dwa dokumenty:  Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Sępopol oraz Plan Odnowy Miejscowości Sępopol w Gminie Sępopol na lata 2007- 2013 . Dzięki temu dowiedziałyśmy się, że
poziom wykształcenia w naszym  mieście jest następujący: jedna trzecia mieszkańców 34% posiada wykształcenie podstawowe, 27% zasadnicze, 16% średnie zawodowe, 9 % średnie ogólnokształcące, 5 % niepełne podstawowe, 3 % wyższe magisterskie, 2 % wyższe licencjackie, 2% niepełne średnie, 1% policealne, 1% gimnazjalne. Poziom bezrobocia jest wysoki: w mieście bez pracy pozostaje 236 osób w tym 121 kobiet i 115 mężczyzn, w gminie 526 osób w tym 326 kobiet i 236 mężczyzn. Z tego wynika, że kobiety tworzą większą grupę bezrobotnych, stanowią 58% ogółu ludności. Podstawowym źródłem utrzymania mieszkańców gminy są inne źródła niż praca- 50 % mieszkańców, przy czym znaczny odsetek osób utrzymujących się z niezarobkowych źródeł takich jak renta, emerytura – 33,4% mieszkańców. Praca stanowi główne źródło utrzymania dla 49,6% .
Jakie z tego wnioski płyną dla nas ?
Trudno będzie zdobyć klientów, czyli kobiety w wieku produkcyjnym, aktywne zawodowo ze względu na dużą stopę bezrobocia w naszej gminie. Łatwiej będzie z pozyskaniem osób w wieku poprodukcyjnym, ale nie wiemy czy będą oni chętni, aby zapłacić za nasze usługi.



Co myślą o Studiu Odnawa mieszkańcy Sępopola?
Aby uzyskać odpowiedź opracowałyśmy i przeprowadziłyśmy ankietę.

Badanie : Ankietę przeprowadziliśmy wśród 30 osób potencjalnych naszych klientów. Ponad połowa badanych wskazała, że preferuje aktywny tryb życia- 63,3%. Ulubioną formą aktywności jest jazda na rowerze, praca w ogródku, spacery. Tylko 2 osoby (6,6% badanych) korzysta z usług bartoszyckiej szkoły tańca Steep One. 50% badanych byłaby zainteresowana udziałem w zajęciach prowadzonych przez nasze studio, zwłaszcza w zajęciach z zumba aerobiku i modnego nording walkingu, najlepiej w godzinach popołudniowych. Jedynie 5 osób (16,6%) byłoby zainteresowanych zabiegami kosmetycznymi i masażami. Na pytanie, ile Pan(i) są w stanie miesięcznie wydać pieniędzy 28 osób czyli  93, 3% odpowiedziało, że do 50 złotych.
Wnioski: Po analizie ankiety stwierdziliśmy, że trudno będzie nam pozyskać klientów, bo tylko 15 osób ( połowa ankietowanych) zadeklarowało swój udział. Usługi muszą odpowiadać potrzebom klientów, czyli nie przekraczać 50 złotych miesięcznie. Uznaliśmy, że studnio będzie czynne w godzinach popołudniowych, że nie sprawdzi się gabinet odnowy, a także, że musimy z naszej oferty wykreślić zajęcia ze stretingu i pilatesu, bo nie cieszyły się zainteresowaniem naszych ankietowanych.
Co musimy zmienić?
Podsumowując nasza firma będzie świadczyć usługi rekreacyjne. W ofercie znajdą sie zajęcia z aeorbiku i zumba aerobiku prowadzone dwa razy w tygodniu. Trzy razy w tygodniu pod okiem instruktora będą odbywały się zajęcia z nording walkingu. Codziennie będzie czynna siłowania, 3 razy w tygodniu będą odbywały się zajęcia z instruktorem. Przez pierwsze dwa miesiące, co drugi tydzień będą prowadzone zajęcia otwarte, w celu pozyskania klientów i bezpłatne porady dietetyka.

Brak komentarzy: